2 Nisan 2010 Cuma

Üniversite gerekli mi?

Bir süredir yazmam gereken bir konudur bu, kısmet bugüneymiş. Üniversite zorunlu mu, üniversite şartı yokmuş, mühendislik mi lazım? gibi sorular sürekli geliyor. Bu yüzden en iyisi buraya toptan yazayım dedim.

Arkadaşlar, ATPL almak için üniversite şartı aranmıyor. Doğrudur. Zaten yaş sınrı 18. Yani 18yaşında üniversite mezunu olan yoktur. Düşünürsek Anadolu Üniversitesinde pilotaj bölümü var 4 senelik. Demek ki bu belge zaten başlı başına bir üniversite bitirmiş gibi sayılıyor. Bir üniversite için başka bir üniversite zorunluluğu zaten yoktur. Sizin "Upper Intermediate" seviyesinde bir ingilizceye sahip olmanız beklenir.

Gelgelelim üniversite gerekli mi? sorusuna. Eğer siz bu pilotluk işini meslek olarak yapacak iseniz, bir havayolu şirketine gireyim orada uçayım paramı kazanayım diyorsanız üniversite şart. Bitirdiğiniz okulun veya bölümün çokta bir önemi yok aslında. Devlet veya özel, 4 yıllık veya 2 yıllık, açık öğretim veya online üniversite farketmiyor. Tabi eğer herhangi bir havayolunda uçmak istiyorsanız.
Eğer siz ben THY de uçacağım diyorsanız o zaman biraz değişiyor. THY açık öğretim, 2 yıllık veya uzaktan öğrenim mezunlarını kabul etmiyor şu anda. Bildiğim kadarıyla THY de uçan sadece 1 kişi varmış açıköğretim mezunu. Onun dışında 4 yıllık herhangi okulun herhangi bölümünden mezun herkes başvurabilir THY'ye. THY uçuş akademisine mühendislik mezunlarını alıyordu, sadece bir ara işletmlere de izin vermişti ama sanırım tekrar mühendisliklere döndü.

İş başvurularında okuduğunuz üniversite bildiğim kadarıyla çokta etkili olmuyor. İyi üniversite veya kötü üniversite diye ayrım olduğunu sanmıyorum. Tam emin olmasamda, çeşitli havayollarında uçan kaptanların bana verdiği bir bilgi bu.



Şimdiden gözünüzü korkutmak gibi olmasın ama...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Destek

Destek
Otizmle savaşan çocukların her zaman yanında olan TOHUM Vakfını destekleyelim. TOHUM yazıp 5290 a gönderin. Böylece 5 TL bağışta bulunmuş olursunuz.