18 Ocak 2011 Salı

DLR nasıl bişey?

Türk Hava Yollarından DLR için tairh aldım sonunda. Yaklaşık 4 aydır falan bekliyorum. Sınava girmeye hak kazandığımı söylediklerinde şirkete girmişim gibi sevindim çünkü pkadar bekledim ki. Sonra bana bi çalışma dosyası gönderdiler. İçinde sınavda karşıma çıkacak bütün modüllerin aynıları var. Sınavdakiyle çok benzermiş. Şu anda onlara çalışıyorum. yaklaşık 10 gün falan oldu ve sonuçlarda gerçekten ilerleme var. Ben bazı modülleri yapabileceğimden süpheliydim ama şimdi daha rahatım.

DLR hakkında bilmeyenlere biraz bilgi vereyim. DLR Almanya da bulunan bir merkez. Havacılık çalışanlarına (pilotlara) onların yeteneklerini sınayan bir sınav. İnsanların dikkatini ölçüyor. Türk Hava Yolları sınava katılman için seni Almanya ya yolluyor. SunExpress, Freebird gibi şirketler İstanbul da kendilerine göre yapıyorlar. Bütün şirketlerin modülleri farklı olabiliyor. Mesela THY ATPL almış adaylara Fizik testi uygulamazken SUNEX uyguluyor. Freebird DLR bilgisyarda değil kağıt üzerinde oluyor. Farklı birkaç modül var. Concentration, Spatial Orientation, Running Memory Span vb... Bunların isimleri bişey ifade etmeyebilir bende isimlerinden bişey anlamıyorum zaten. Örnek olarak Running Memory Span de (RMS) bilgisayar sana sürekli birden dokuza kadar rakamlar sayıyor ve kaç tane sayacağı belii değil. Sen aklında tutmaya çalısıyorsun bazen 7 tane sayıyor bazen 15 tane. Onun durduğu yerden sen sondan başlayıp ilk rakama doğru sayıyorsun. Tabi bunda 15 tane rakam sayman beklenmiyor. 4-5 idealdir. Ortalamayı tutturmak istiyorsan 4-7 arası rakam yazman uygundur her seferinde. Bu olay yaklaşık 25 kere falan tekrarlanıyor. 25 kere yazdıktan sonra RMS bitiyor. Perceptual Speed testinde en başında Critical Instrument : White diyor mesela. Sonra 2 saniye kadar ekranda 9 tane motor saati gösteriliyor bunların içinde yuvarlak olanlar kare olanlar, siyah olanlar ve beyaz olanlar var. En başta white istediği için sen sadece white olanlara bakıyorsun. Bu motor saatlerinin içinde birden sekize kadar rakamlar var ve tabi bir de ok. Ok hangi sayıyı gösteriyorsa onu aklında tutuyorsun. Ama saatlerde bütün sayılar yazmıyor malesef. Mesela 1, 2 yazıyor 3,4,5 yazmıyor ok ta dördü gösteriyor öyle olunca onun 4 olduğunu anlaman biraz daha zaman istiyor ve 4 tane saati görmen gerektiği içinde 2 sn yeterli olmuyor.

Yukarıda ki resim bir örnek.

Aslında daha geniş ve detaylı bilgi www.ucuyorum.com forumunda mevcut. Bütün modüller açıklayıcı bir şekilde anlatılmış. Bende orada yazıyorum. flysohigh   kullanıcı adı benim eğer karşılaşırsanız bir selam edin yardımcı olmaya çalışayım her konuda. Vize işlemleri olsun çalışma teknikleri olsun.

Çalışma teknikleri demişken ondanda bahsedip yazıyı bitireyim. Herkes için farklıdır tabi ama ben sahsen bütün gün çalışmıyorum. Sabahtan açıyorum modülleri hepsini bir kere dönüp bırakıyorum. Haftaiçi hergün çalışıyorum haftasonu tatil yapıyorum. Bütün gün ona çalışsam bi yerden sonra beynim lamıoyr ve notlar hemen düşmeye başlıyor bu yüzden hepsini sabah taze kafayla çalışmak en iyisi. Mümkünse çok sessiz ortamlar yerine biraz daha dikkat dağıtıcı şeylerin arasında çözerseniz daha mantıklı gibi geliyor bana. Çünkü çok sessiz ortamda çözmeye alışmış bir insan sınav anında olacak en ufak seslerden rahatsız olur ve sınavı yapamayabilir. Sınav dokunmatik ekran, parmak sesinden rahatsız olan bir sürü insan var sınavda. O yüzden açın televizyonu o açıkken yapın sınavı bir alıştırma olur.
Herkese başarılar ve sevgiler.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba hocam bu modullere nerden calisiyordun bize kaynaklar soyleyebilirmisin ona gore kaynak edinip calisalim. hayirli gunler

SAYGILARIMLA

Unknown dedi ki...

merhaba.. ben tuğba türkçe-matematik mezunuyum. Thk üniversitesi kabin hizmetleri bölümüne bu yıl başlayacağım. İlerki zamanlarda pilot olmak istiyorum. fakat fizik ve matematiğimden emin değilim. bu konuda çok fazla zorlanırmıyım. Çünkü özellikle fizik dersini sadece lise 1. sınıfta gördüm. Çok istiyorum fakat bu konuda fazlasıyla endişeliyim. lütfen yardımcı olun. Gitmek istediğim kurslar özel sivil havacılık kursları.

Dilara dedi ki...

Bu modülleri nerde bulup çalışabilirim? Fizik, matematik ve ingilizce sınavlarının zorluk derecesi nedir? Beni lütfen bilgilendirin.

Yorum Gönder

Destek

Destek
Otizmle savaşan çocukların her zaman yanında olan TOHUM Vakfını destekleyelim. TOHUM yazıp 5290 a gönderin. Böylece 5 TL bağışta bulunmuş olursunuz.