17 Mart 2010 Çarşamba

Gönül işi bu meslek

Öncelikle şunu söyleyeyim pilot olmak kolay değilmiş.Yani insana en başta otomatik pilot var bağlıyosun gidiyor gibi geliyor ama işin çine girince gerçekleri görüyor insan. En azından ben gördüm. Şu anda okulda simülator eğitimlerimizin sonuna doğru geliyoruz. Bu eğitimler birebir havayolu uçaklarının izlediği bir eğitimdir. Gerçek bir seyrüsefer nasıl yapılır bunu uyguluyoruz. Mesela ben en son uçuşumda Samsun-Trabzon yaptım. Bu iş gerçekten rahat ve kolay değilmiş. İnsan otururken kolay şekilde izah edebiliyor ne yapması gerektiğini fakat o sol tarafta ki koltuğa geçince herşey değişiyor. Otomatik pilot uçarken kafasında milyon tane hesap yapması gerekiyor insanın. Hocaların hepsinin ortak söylediği laf "uçağın önünde uçacaksın". Eğer uçağı sen uçurmazsan o seyrüseferden hayır gelmez.
Eğer havacılığa gerçekten gönül vermediyseniz bu mesleğe kalkışmayın. Çünkü bu meslek diğer meslekler gibi değil, çok özveri isteyen bir meslek. Pilot olana kadar milyon tane eğitimden, sınavdan geçiyoruz. Pilot olunca o ders çalışmalar bitmiş olmuyor malesef. Havayolu pilotları da sürekli denetlemeden geçiyorlar. Simulatörlere giriyorlar ve bu denetlemeler rahat, kaymak gibi geçmiyor. Resmen inletiyorlar içeride pilotları. (Bu bilgileri simülator hocalığı yapan kaptanlardan aldım.) O yüzden bu mesleği parası için seçiyorsanız bir kere daha düşünün.

Detaylandıracağım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Destek

Destek
Otizmle savaşan çocukların her zaman yanında olan TOHUM Vakfını destekleyelim. TOHUM yazıp 5290 a gönderin. Böylece 5 TL bağışta bulunmuş olursunuz.