28 Mart 2010 Pazar

Sorulara Cevaplar

Arkadaşlar öncelikle ilgiye çok teşekkür ederim. Bana bazı arkadaşlar sorular soruyor, siteyi takip ediyorlar benimde yazmak isteiğim artıyor. Gelen sorulardan anladığım kadarıyla en çok merak edilenler arasında "hangi okul" sorusu var.

Önceki yazılarda okullardan pek bahsetmemiştim. Hepinizin bildiği üzere pilotaj eğitimi ucuz bir eğitim değil. Maliyeti oldukça yüksek. Hatta birçok insan bu ücreti gereksiz harcama olarak görüyor. O fiyata iş kurarım, ev alırım gibi. Eğer pilot olmayı, havacılığı, uçmayı kısacası hayatını bu şekilde sürdürmeyi kafana koymuşsan yapabileceğin en mantıklı yatırım denilebilir.

Ücretler okuldan okula değişiyor. 65.000 $ olanlar var 50.000 € olanlar var daha az olanlar var daha fazla olanlar var. Şu anda eğitim vermekte olan özel okullar Ayjet, Sindel, Tarkim, Duha bu okullar ATPL verme hakkına sahip olan okullar. Amacımız pilot olmak mı yoksa iyi pilot olmak mı bunu belirlemek lazım. Her öğrencinin mezun olabilmesi için doldurması gereken bir uçuş saati var. Bu da yaklaşık 250 saat gibi bir süre. Bu süreyi sonuna kadar uçarak değerlendirmek öğrenci için çok önemlidir. Havada geçirdiğimiz her saniye bizim için deneyim olur. Olabildiğince fazla uçmak bilek kabiliyetini artırmak için çok önemlidir.

Seçeceğiniz okulun bu konuya özen göstermesi gerekiyor. Uçuş saatlerini şişiren bir okul sizin iyi pilot olmanız için uğraşan bir okul değil bir an önce mezun olup gitmenizi isteyen bir okuldur. Genelde uçak sayısı az öğrenci sayısı fazla olan okullar bunu yapmaktadır. Bütün öğrenciler 1 saat uçacak şekilde planlama yapmak mümkün olmayacağından herkesi 30dk uçurup 1 saat yazabilirler. Bu da başka okuldan mezun bir adayın 250 saat uçmuş sizin ise 250 görünümlü 125 saat uçuş deneyimi olan bir pilot olmanızı sağlar. Bu yüzden bakacağınız en öncelikli nokta okulun kendine ait kaç tane uçağı olduğudur.Ne kadar fazla uçak o kadar kaliteli eğitim gibi denebilir.

İkinci bir önerim mezunların girmiş oldukları şirketlere bakmanızdır. Okulların sitelerinde mezunların hangi şirketlerde işe girdiğinin bir listesi vardır. O listeyi takip etmenizi öneririm. Hatta mümkünse mezunlarla iletişime geçip işe girmeden önce ne kadar beklediğini de öğrenebilirsiniz.

Uçuş dersleri dışında yer dersleri de önemli. Okul öğrenciyi derse devam konusunda zorunlu kılmalı.Yine bazı okullarda yer dersleri gayet ciddiyetsiz geçtiğini duydum. Yani derse gelmeden evde soruları ezbrliyip sınava giren öğrenciler varmış.Bu yapılacak en yanlış şey. O sınavları geçmek sizi pilot yapmayacak çünkü gerçek bir durumda o bilgileri kullanamadıktan sonra siz hiçbirşeysiniz. Başvurularda mülkata alınınca derslerde gördüğünüz bilgileri soruyorlar ezberleyen bir insan bunlara cevap veremez ve mülakattan da geçemez. İşe girse bile kokpitte kaptanın sorduğu bir soruya cevap veremeyince çok sevimsiz bir uçuş geçireceğinizi garanti ederim.

Benim önerim eğer kafaya koyduysanız ve ekonomik durumunuz el veriyorsa parasına bakmayın derim. Bu söylediğim maddeleri göz önüne alarak bir daha düşünün analizinizi yapın. Gidin okullarla konuşun uçak sayılarını öğrenin. Öğrenci sayılarını öğrenin. Kaç tane mezun vermiş onları öğrenin sizden gizlemeye çalıştıkları bilgi var mı onlara dikkat edin.

Yardımcı olabildiysem sevinirim. Yine de size bi küçük öneri www.ayjet.aero bir ziyaret etmenizde fayda var.Arkadaşlar üniversite gerekli mi, mezun olunca hemen iş bulunuyor mu gibi sorular sordular, bir daha ki yazımda bu konulara değineceğim.

İyi çalışmalar.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Destek

Destek
Otizmle savaşan çocukların her zaman yanında olan TOHUM Vakfını destekleyelim. TOHUM yazıp 5290 a gönderin. Böylece 5 TL bağışta bulunmuş olursunuz.